Bereikbaar 24/7. Neem contact met ons op via 0800 20 123  of mail ons

Vijf manieren voor hotels om kosten te besparen

Ongediertebestrijding is voor hotels op verschillende niveaus belangrijk. Klanten verwachten een aangenaam verblijf in een fijne omgeving en verwachten dat ze veilig zijn in zowel hun hotelkamer als in de lobby, het restaurant, de bar, de fitnessruimte of in andere faciliteiten van het hotel.

Een hotel heeft de plicht om te zorgen voor haar klanten, werknemers, aannemers en andere mensen die er werken. Dit betekent dat ongediertebestrijding op een veilige en verantwoorde manier moet gebeuren.

Hotels moeten zich houden aan wetgevingen en normen: gezondheids-en veiligheidswetten, voedselveiligheidswetten en milieuwetgeving. Sommige dieren die als ongedierte worden beschouwd, kunnen soms bij wet beschermd zijn.

De duurste oplossing is om niets te doen totdat er zich een plaag voordoet! U kunt de kosten voor ongediertebestrijding beperken door proactief te zijn:

  1. Stel een geïntegreerd ongediertebestrijdingsplan op
  2. Controleer uw hotel op tekenen van ongedierte
  3. Maak van ongediertepreventie uw prioriteit
  4. Luister naar klanten
  5. Gebruik een professionele ongediertebestrijdingsdienst

1. Het hebben van een geïntegreerd ongediertebestrijdingsplan

De meest belangrijke stap die een hotel kan maken, is om ongediertebestrijding deel uit te laten maken van de alledaagse routine met behulp van IPM — integrated pest management.

IPM wordt in vele industrieën gebruikt. Om te beginnen in de landbouw als een logische aanpak om ongedierte onder controle te houden door de nadruk te leggen op het voorkomen van ongedierte.

IPM bestrijdt ongedierte efficiënter, effectiever en met een minimaal aantal biociden, dus het is ook veiliger voor mensen – voor zowel klanten als personeel – en voor de omgeving. Er zijn vier hoofdcomponenten in het IPM-programma:

  1. Stel een actieplan op: vanaf welk niveau van overlast is actie vereist – uitgaand van zerotolerantie voor de plaatsen waar voedselveiligheid vereist is.
  2. Controleer en identificeer ongedierte: vereist training en de juiste controlemethodes
  3. Voorkom ongedierte: methodes en procedures om te voorkomen dat ongedierte toegang heeft tot uw hotel om er eten, drinken en onderdak te vinden.

2. Controleer uw hotel op tekenen van ongedierte

Train uw personeel om tekenen van ongedierte te herkennen en maak het monitoren van ongedierte een onderdeel van de dagelijkse routine.

  1. Schoonmakers en huishoudpersoneel moeten alert zijn voor tekenen van ongedierte zoals bedwantsen en vlooien. Deze komen vaak binnen via gasten, dus het snel detecteren is uitermate belangrijk.
  2. Onderhoudspersoneel moet de potentiële plaatsen kennen waarlangs ongedierte zoals muizen, ratten, wespen naar binnen kan komen. Ook overlast van duiven moet gesignaleerd worden.
  3. Keuken - en restaurantpersoneel moet waakzaam zijn voor allerlei soorten ongedierte in keukens, opslagruimtes, serverruimtes en rond afvalbakken.

Normaal gezien moeten de gasten de geïnfesteerde kamer verlaten en moet de kamer afgesloten worden totdat het ongedierteprobleem is opgelost.

Voor bedwantsen kan dit betekenen dat omringende kamers ook moeten afgesloten worden volgens het kubusprincipe (aangrenzende kamers en kamers net boven en beneden de geïnfesteerde kamer) – om er zeker van te zijn dat er geen verspreiding is in het gebouw.

Lees hier hoe bedwantsen bestreden kunnen worden en hoe u de tekenen kunt herkennen.

3. Maak van ongediertebestrijding uw prioriteit

Trek geen ongedierte aan!

De beste manier om ongedierte te voorkomen is om het niet aan te trekken. Ongedierte heeft voedsel en onderdak nodig, dus als er voedsel aanwezig is, dan kunt u er zeker van zijn dat het ongedierte er op afkomt.

Ratten, muizen, kakkerlakken en vliegen leven altijd vlakbij een voedselbron en zo lang er dus eten beschikbaar en bereikbaar is, zullen deze ongenode gasten zich permanent gaan vestigen in uw hotel.

De beste maatregelen om ongedierte in uw hotel te voorkomen zijn:

  • Hanteer een goede voedselhygiëne: maak goed schoon, stockeer voeding in hermetisch afgesloten verpakkingen, gooi het afval weg in vuilnisbakken met een deksel, houd afvoeren vrij, enz.
  • Controleer de constructie van het gebouw en de inrichting:
    • Zorg ervoor dat er weinig toegangspunten zijn
    • Zorg ervoor dat verlichting, verwarming, ventilatie en afvoeren in goede staat zijn
    • Zorg ervoor dat de constructie van vloeren, muren, plafonds, fittingen enz. het mogelijk maken om op een hygiënische manier te werken en te voorkomen dat voedsel, vuil, schimmel, vocht en condensatie erop blijven plakken.
  • Onderhoud het gebouw om er zeker van te zijn dat het ongediertebestendig is, bijvoorbeeld:
    • Controleer of er geen opening is tussen deuren en ramen
    • Check of de plaatsen waar leidingen en kabels binnenkomen, goed zijn gedicht
    • Onderhoud daken en goten om de vorming van gaten, het nestelen van vogels, schade aan het gebouw of het ophopen van vocht tegen te gaan.
    • Zorg ervoor dat de gevelstenen, het beton en het houtwerk goed onderhouden is: knaagdieren zijn in staat om gaten te bijten in quasi alle soorten materialen gaten in een verassend aantal materialen bijten

4. Luister naar klanten

De ervaringen van klanten zijn belangrijk voor een hotel omdat negatieve beoordelingen op reiswebsites een enorme reputatieschade kunnen veroorzaken. De financiële verliezen van een hotel kunnen hierdoor snel oplopen.

Maak van een slechte ervaring van een klant een goede ervaring en neem extra maatregelen zodat het probleem van de klant wordt opgelost.

Maak een degelijk ongedierteplan op zodat u en uw personeel over duidelijke richtlijnen beschikken voor het geval een klant klachten heeft over ongedierte. Het is vaak niet het incident zelf waardoor klanten boos worden, maar door het niet correct omgaan met de klacht door het hotelpersoneel.

5. Schakel een expert in ongedierte in

De meest effectieve manier voor een hotel om ongedierte te voorkomen en te bestrijden is door een partnership te sluiten met een ervaren en professioneel ongediertebestrijdingsbedrijf.

Een professioneel ongediertebestrijdingsbedrijf kan helpen met:

  • Het opstellen van een effectieve IPM strategie die volledig aansluit op uw behoeftes
  • Het nemen van preventieve maatregelen zodat de aanwezigheid van ongedierte niet kan leiden tot ernstige financiële gevolgen
  • Het voorstellen van de meest innovatieve bestrijdingsmethodes
  • Het aanbieden van een geavanceerd rapportagesysteem dat u toelaat om eender waar en op eender welk moment de staat van uw ongedierteplan te raadplegen en analyses te maken die nodig zijn voor eventuele audits.

Vestigingen


Zoeken


Ik heb hulp nodig bij

Contact


Bel uw plaatselijke vestiging

Particulieren: 0800 20 160
Bedrijven: 0800 20 123

of vul uw gegevens in en wij bellen u terug

myRentokil Login